søndag 21. februar 2010

Ketolyse

Det har vært litt stille her inne en stund nå!
Det håper jeg endrer seg nå. Har hatt en uke uten trening og lite selvdisiplin i forhold til kosten, men dette skal jeg snu NÅ!
Fra i morgen starter jeg og mannen min på Ketolyse!
Ketolyse stiks er kjøpt inn, boken og vitaminer bestilt, samt en boks med soyaprotein.. Skal bli spennende å se efekten av denne dietten..
Jeg er en av de "heldige" kvinnene som har fått diagnose PCOS.
PCOS er en vanlig tilstand for kvinner der hormoner løper løpsk og er årsak til fysiske og psykiske plager- PCOS er en komplisert hormonforstyrrelse som påvirker hele kroppen har utallig påvirkninger på den generelle helsetilstanden til kvinner. Kvinner med dette syndromet har gjennom livet en økt risiko for hjerte - /karsykdommer, diabetes og livmorkreft. PCOS ble først diagnostisert som Stein - Leventhal Syndrom i 1935. mellom 5 - 10 % av alle kvinner har ett eller annet av symptomene på PCOS og dette er den mest vanlige hormonforstyrrelsen blant kvinner i fruktbar alder og er en av de vanligste årsakene til barnløshet. PCOS pasienter ble før avvist som fete kvinner uten selvkontroll. Leger kan fremdeles overse diagnosen fordi de ikke gjenkjenner de forskjellige symptomene som er til stede ved en medisinsk tilstand.


For kvinner med PCOS så er det lavkarbo dietter som må til for å komme ned i normal vekt og for å redusere endel av symptomene og plagene som følger med PCOS.

Til nå har jeg gått ned 10 kg fra 1 sept ved å følge et kosthold basert på lite karbohydrater. Dette har funger bra og jeg er på god vei nedover. Målet vidre er 8,5 kg til innen 1 mai.
Siden mannen min skal begynne på Ketolyse kuren har jeg bestemt meg for å joine han på det en liten stund.

Dette blir spennende og jeg gleder meg!!
Skal holde dere oppdatert på mattips, oppskrifter og trening!! Og ikke minst hvordan det går!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Bra, der var det jo. Jeg overså dette tror jeg! Hvordan har første uka vært? Klem

    SvarSlett
  2. Oppdatering og bilde søta!!
    Vil jo gjerne høre hvordan det går vet du- mange som støtter deg :)
    Klem M

    SvarSlett